(Ultra) Tiny Epic Kingdoms

Cela recenzija će se pre svega odnositi na Ultra Tiny verziju igre, pošto je to verzija koju mi imamo. To pred svega napominjem zbog razlika u komponentama i dizajnu, dok je sama igra skoro potpuno identična kao i standardna.


Igrači: 1-5
Vreme: 30-45min
Godine: 13+
Vreme postavljanja: 2min
Dizajner: Scott Almes

KOMPONENTE
Igra je spakovana u kutiju veličine standardnog špila karata. Sastoji se od 20-tak karata, 70 drvenih kockica i jedne drvene mini kule. Pored toga, uz deluks verziju ide dvanaestostrana kockica koja je potrebna za solo igru i zanimljiva torbica za lakše pakovanje.
Većina kartica predstavlja teritorije i rase, odnosno da bi dodatno smanjio igru, dizajner je spojio dve vrste karata na jednu, što malo smanjuje izbor (ne mogu se igrati teritorije koje se nalaze na poleđini onih rasa koje su u igri), ali ne predstavlja realan problem.
Sve je odličnog kvaliteta.


DIZAJN
Dizajn kartica je prilično lep, ali ne revolucionaran. Sve je uglavnom dovoljno pregledno i šareno da izgleda primamljivo na oko.


PRAVILA

U igri svaki igrač počinje sa karticom rase, jednom početnom teritorijom i karticom za praćenje resursa. Igra ima 3 različita resursa; gvožđe, hranu i manu. Gvožđe se uglavnom koristi za pravljenje kule i delimično za ratove, hrana se koristi za proširivanje i očuvanje vojske, dok se mana koristi za podizanje nivoa rase i posebno je dobra za ratove.
Jedna runda je sastavljena od 5 akcija. Prvi igrač u toku te runde postavlja jednu akcionu kockicu na jednu od 6 mogućih akcija i odigrava je zajedno sa ostalim igračima (s tim da ostali igrači imaju mogućnost da umesto akcije sakupljaju resurse sa "osvojenih" teritorija). Zatim sledeći igrač bira jednu od 5 preostalih akcija, i tako u krug dok se ne potroši svih 5 akcionih kockica. Raspoložive akcije su regionalno kretanje u okviru iste teritorije (ista kartica teritorije), teritorijalno kretanje na drugu karticu, nadzidanje kule za dodatne pobedonosne poene, podizanje nivoa rase što otključava nove pasivne i aktivne mogućnosti, proširenje vojske i trgovina resursima.
Ratovi predstavljaju jedan od bitnijih delova igre i odigravaju se tako što igrači skriveno odaberu koliko resursa žele da potroše za bitku. Igrač koji je potrošio više resursa je pobednik, s tim da igrači (u 3+ igrača) mogu da se dogovore da odaberu 0 (bela zastavica) i da time uđu u savez na toj teritoriji, čime će obojica moći da uzimaju resurse sa nje. Naravno, ovde može da dođe do zabijanja noža u leđa :) što je s vremena na vreme i preporučljivo, ako imate dobro društvo za igru.
U dva igrača igra uvodi dummy igrača, jednu teritoriju, popunjenu kockicama oko kojih se borite. Ova teritorija može da donese ogroman broj poena, pa su ratovi praktično neizbežni. Zanimljiva mehanika, ali je igra i dalje zanimljivija u više igrača.
Za solo, igra ponovo ubacuje dummy igrača, ali ovaj put aktivnog. On će odigravati akcije na osnovu solo kartice i 12-ostrane kockice. Ova varijanta je u najboljem slučaju prihvatljiva... Generalno je ne preporučujem.
Onog trenutka kada se završi runda, a barem jedan igrač je stigao do petog nivoa rase, šestog nivoa kule ili napravio sve jedinice, igra se završava i poeni se računaju. Igrač sa najviše poena je pobednik!


IGRIVOSTI
Tiny Epic Kingdoms je prva igra u nizu Tiny Epic igara dizajnera Scott Almes-a. Igre koje su zamišljene da pruže mnogo u malim pakovanjima.
Pa da li je Tiny Epic Kingdoms stvarno 4X igra? Pa, baš i nije... Iako su sva četiri X generalno pokrivena, Tiny Epic Kingdoms je ipak više slagalica nego strategija. Ali je jaaako dobra u tome. Iskreno sam oduševljen koliko mnogo mogućnosti i igre je spakovano u ovako mali broj komponenti. Svaka rasa je veoma drugačija od prethodne i mnogo će uticati na način na koji ćete pristupiti partiji, što opet u potpunosti menja osećaj igranja. I same teritorije mogu dosta da utiču na pristup partiji, naročito ako neka od njih ima Glavni grad koji donosi dodatna 2 poena na kraju partije za onoga koji ga poseduje, ali s druge strane ne nosi nikakve resurse tokom partije.
Uz to, jedan od najlepših delova ove igre je balansiranost. U okviru same igre, praktično nema nikakvog uticaja sreće (u standardnoj verziji igre postoje istraživački tokeni, koji ga dodaju), tako da će način na koji ste odigrali partiju potpuno uticati na vaš rezultat. A bez obzira na to, na šta ste se odlučili da stavite akcenat, igra će se završiti sa jako malim razlikama u poenima. 3-4 poena razlike je ogromna pobeda, uglavnom će se raditi o 1-2 poena.

PONOVNA IGRIVOST
Od kako sam pre nekoliko meseci počeo da upisujem svaku odigranu partiju svih igara na BGG-u, ova igra je sa 10 odigranih partija na drugom mestu. Većina tih partija je igrana u 2 igrača, što je po mom mišljenju, lošije za ponovnu igrivost. I pored toga, nemam utisak da smo se zasitili, i dalje se često nalazi u našem izboru za I Don't Know What Do You Want To Play*, pa smatram da je ponovna igrivost, barem na jednom solidnom nivou. Veći broj igrača će samo pomoći da se duže zabavite.

KONAČNI UTISAK
Neverovatno malo i lako prenosivo pakovanje, odlične komponente sa finim i preglednim dizajnom, predstavljaju veoma zanimljivu i svestranu igru koja sa svojim malim uticajem sreće može da privuče i najzagriženije gejmere, ali sa svojim prostim pravilima i one koje tek ulaze u svet igara. Ako je kupujete za 3+ igrača, nećete pogrešiti, za 2... Pa nama se VEOMA sviđa, i ne vidimo da će nam u skorije vreme dosaditi, ali za solo igru je ne preporučujem.

ŠTA KAŽE JECKA
Odlična igra! Veoma dobra igra... Baš mi se sviđa...

*I Don't Know What Do You Want To Play je "igra" u kojoj igrači između sebe podele kartice sa imenima igara koje poseduju. Svaki igrač u toku svog poteza izbaci jednu igru koju sledeći igrač može da pokupi za sebe (i u tom slučaju izbaci 2). Na kraju svaki igrač kod sebe ima po jednu karticu, od kojih se jedna nasumično bira da bude odabrana igra. Jeca i ja igru igramo tako da na kraju ostavimo po 3 kartice od kojih se bira jedan "pobednik". Pošto smo često neodlučni, ovu "igru" igramo skoro svako veče xD

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment