Subotnje veče u Astalu


Po planu da sada jednom nedeljno idemo na par sati u neki od klubova da igramo igre, u subotu smo opet bili u Astalu. Isto veče je takođe bilo i organizovano testiranje Dažbog igara, pa smo pored odigrane partije Hive-a i Istanbul-a odigrali i još jednu partiju Mićinog A Poison Apple-a.


Hive je apstraktna igra za 2 igrača u kojoj pokušavate da okružite protivničku maticu. Svaki igrač ima maticu, jelenke, mrave, skakavce i paukove i svaka buba ima drugačiji način kretanja posle postavljanja. Sama igra se sastoji od 22 plastične šestougaone pločice neverovatno dobrog kvaliteta, a takođe se dobija i simpatična torbica za lako nošenje. Sve u svemu, fina apstraktna igra, iako nisam preterano ljubitelj dotičnih.

Istanbul je worker placement euro igra koja je pre 3 godine osvojila Kennerspiele des Jahres, odnosno ekspertski Spiel des Jahres. Ekspertska je malo prejaka reč, jer se radi o relativno laganoj igri, ali to definitivno ne umanjuje njene kvalitete. U Istanbul-u se 2-4 igrača bore da što pre sakupe 5 (6 u dva igrača) rubina. Akcije su predstavljene delovima grada kojih ima ukupno 16 i koji se u matrici 4x4 mogu nasumično postaviti.
Igrom smo oduševljeni... Od ograničenosti kretanja u vidu razdaljine i potrošenih asistenata, preko suptilne, ali jako bitne interakcije sa drugim igračima kroz naplatu dolaska na polje na kojem je već neki trgovac pa sve do činjenice da stvari postaju skuplje kako ih igrači kupuju. Uz jako brze poteze, lagana pravila, jezičku nezavisnost, fantastične ilustracije i kvalitetne komponente, ovo je odlična igra za početnike, ali i "prekaljene" igrače društvenih igara!
U svakom slučaju mi je želja da uradim recenziju igre, ali s obzirom da manje-više imam pravilo da ne radim recenzije bez barem 10-tak odigranih partija, to će verovatno malo sačekati :)

Posle odigranog Istanbula smo se bacili ponovo na testiranje A Poison Apple-a Milana Rančića. Igru sam već ukratko opisao u ovom tekstu. Milan je u međuvremenu dosta poradio na kartama, dodao skrivene saveznike (kao potencijalna ispravka ranije pomenutog problema) i malo promenio neka pravila... Ovaj put smo se igrali u 3 igrača i partija je bila veoma dobra, a kraj definitivno mnogo bolji nego prošli put! Veselim nadmudrivanjem i skupljanjem tie breaker-a, dizajner je pobedio :) Uz to ima još neke ideje za izmene, pa ćemo videti kako će naredni test proći...

Posle ovoga, nažalost, morali smo da krenemo kući... Ali, veoma dobro raspoloženi zbog fantastične atmosfere, starih poznanika i odličnih igara koje smo odigrali. I tako, do sledeće nedelje...


Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

1 comment: