Mansions of Madness

Igrači: 2-5
Vreme: 120min
Godine: 13+
Vreme postavljanja: 30 min.
Dizajner: Corey Konieczka

KOMPONENTE
U okviru igre dobijate 8 jako lepih figura koje predstavljaju istraživače (mole vas da budu obojene :)), ogroman broj kartica solidnog kvaliteta (nažalost, slabiji od onoga što smo navikli od FFGa), kartonske table od kojih se sklapa mapa za igranje, koje su originalno blago zakrivljene, ali se vremenom lako isprave, gomila brojača jako finog kvaliteta i plastične figure koje prikazuju čudovišta, diskutabilnog kvaliteta i daleko van proprocija u odnosu na istraživače.
8.5



DIZAJN
Pored neverovatno lepih figura za igrače, imamo relativno ružne i prevelike figure za čudovišta. To se donekle objašnjava time što dotična idu na velika postolja sa svim mogućim objašnjenjima i sposobnostima, ali sam ubeđen da je do moglo i bolje. Pored toga, karte su kao i kod svih Kotulu igara iz FFG-a, prelepo dizajnirane, mape su fantastične, sve u zoni očekivanja.
9.5

PRAVILA
Zanimljiv pristup... Uprošćena verzija Igara Uloga, upakovana u pakovanje klasične društvene igre sa zategnutim pravilima za "obe strane".
Naime, od svih igrača, jedan postaje Čuvar, onaj koji kontroliše čudovišta i druge moći kako bi oslabio i onemogućio igrače u pobedi, dok ostali igrači postaju istraživači, nesrećni prolaznici koji su se zatekli na pogrešnom mestu u pogrešno vreme.
U okviru predefinisanih priča, Čuvar je u obavezi da postavi tablu i karte za igranje, posle čega igrači koriste svoje akcije kako bi otkrivali sobe, rešavali zagonetke, pronalazili tragove i dokaze o postojanju zlobnih dešavanja u okviru kuće, kako bi na kraju mogli da pročitaju i krajnju kartu koja im kaže šta treba da urade kako bi pobedili.
Pravila su lepo napisana i pregledna, ali komplikovana i lako se zaborave sitnice. Ovo je igra koja nije namenjena početnicima u svetu društvenih igara i pored toga što je uglavnom kooperativna.

IGRIVOST
Fantastični opisi i prelepe ilustracije pomažu da se u igru lako uživi, što je najverovatnije i najbitnija stvar kod nje. Ovo nije Užas Arkama, ovo je nešto daleko bliže pravoj Igri uloga, ali to je podjednako i njena loša, koliko i dobra strana. Sa jedne strane imamo igru koja vam dozvoljava da provedete jedno popodne uz odličnu priču, za mnogo manje utrošenog vremena nego što to zahteva pripremanje avanture, ali sa druge, ograničenja su velika i česta... Dizajner se očigledno trudio da ubaci što više stvari, ali jedna greška u poprilično dugom postavljanju igre može da uništi celu partiju... I verujte mi, dešava se. Naročto zbog toga što samo jedan igrač sme da učestvuje u tome.
Pored toga, igra je neverovatno loše balansirana, i nažalost, potrebno je ubaciti mnogo kućnih pravila da bi se to dovelo u neku normalu, jer istraživači imaju strašno malo vremena, a često ne znaju šta tačno treba da urade... A 2 izgubljena poteza su, izgubljena partija.
Međutim, ovo nije loša igra; ako volite igru uloga, sigurno ćete lako uživati u svim opisima i objašnjenjima. Borba je urađena na najbolji način i nadam se da će biti još mnogo igara koje će ovo iskopirati :). Naime, prilikom svake borbe, u odnosu na čudovište se vuče karta iz određenog špila, proverava se da li oružje odgovara onom koje istraživač koristi i nakon toga se čita početni opis. Na osnovu opisa, istraživač treba da zna koliko je karta za njega dobra ako prođe, ili loša ako padne prilikom bacanja kockice.
Pored toga, bacanje traume na igrače koji su povređeni psihički ili fizički je strašno zanimljivo, jer igrači tako mogu dobiti razne fobije, ili fizičke povrede koje utiču na dalji tok igre.
U svakom slučaju, uz nekoliko ozbiljnijih kućnih pravila igra postaje veoma dobra, i šteta što nije tako zamišljena od početka!
8

PONOVNA IGRIVOST
Za igru sa predefinisanim scenarijima koji igrači ne smeju (ili ne bi trebalo) da znaju pre igre, plašio sam se da će igra kratko trajati. Ali, relativno dugo vreme igranja i činjenica da imam gomilu drugih igara, pomaže da se početnih 5 scenarija koji idu uz igru (uz nekoliko različitih varijanti po scenariju) ponavlja relativno retko, taman u vreme kada se prethodne partije donekle i zaborave.
Uz to, igra je veoma modularna, zbog čega se lako prave ekspanzije, ili "kućni" scenariji koji se lako pronalaze na internetu, a među kojima ima zaista odličnih ideja i priča!
Ukratko, igra nije za svako veče, ali je odlična za s vremena na vreme, naročito uz odlične scenarije sa mreže.
8

KONAČNA OCENA
Veoma dobre komponente i fantastičan dizajn su nešto što smo očekivali od FFG-a. Igrivost je čudna, nije za svakoga, ali je kada jednom uđete u sve probleme i rešite ih na svoj način veoma zanimljiva i lepa. Pored loših strana koje donosi društvena igra bazirana na igri uloga, dobijamo i sve one dobre, puno zabave uz grickalice i sokove...
Bez obzira na sve, igru toplo preporučujem svima koji su ljubitelji Kotulu Mitosa... Za ostale, ipak prepručujem da prvo probaju ili se još više informišu o tome šta sve možete da očekujete!
8.5

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment