Space Alert

Igrači: 1-5
Vreme: 15-20 min.
Godine: 12+
Vreme postavljanja: 5 min.
Dizajner: Vlaada (Vladimír) Chvátil

KOMPONENTE
Uz igru se dobija veći broj raznih komponenti u veoma ružno pregrađenoj kutiji. Tu je osrednja tabla za igranje, mnogo različitih kartica, table za igrače, gomila drvenih brojača... Kvalitet izrade je na nivou nešto iznad proseka i ne bi trebalo da pravi veliki problem čak i posle dužeg igranja.
8

DIZAJN
Osim užasno ružno (i nekvalitetno) urađene unutrašnjosti kutije, sve ostalo izgleda lepo, šareno i dovoljno pregledno. Pošto se igra dosta oslanja i na humor, neke stvari su malo izkarikaturisane što u suštini nije mana, ali nekome može da zasmeta.
8.5

PRAVILA
U daljoj budućnosti, čovečanstvo je odlučilo da šalje novu vrstu svemirskih brodova duboko u svemir u istraživačke misije. Pošto su misije izuzetno opasne, veliki broj brodova se nikada i ne vrati, pa obuka za astronaute mora da bude brza, a sam rad u brodu što prostiji. Tako je nastao brod Siting Dak (Sitting Duck) sastavljen od 6 soba, svaka soba sa velikim A, B i C dugmetom. A dugme obično predstavlja napad, B rad sa reaktorima i štitovima, a C je dodatno dugme, specifično za svaku od pozicija. Jedinstvenost igre se ogleda u tome što se igra u realnom vremenu dok vam audio CD (ili mp3 fajl sa interneta) govori šta se dešava na brodu, vi treba da birate kartice koje će biti odigrane u kom potezu. Posle 10tak minuta (koliko obično traju misije) akcije se odigravaju jedna po jedna; kako je računar govorio (za neprijatelje) i kako su igrači izabrali za svoje astronaute.
Igra se sastoji iz tri faze. U prvoj fazi igrač može da odigra 3 akcione karte, u drugoj 4 i u trećoj 5. Posle svake odigrane faze igrači ne smeju da menjaju odigrane karte u njoj. Tako se npr. može desiti da morate da otrčite u osnovnu sobu kako bi isključili skrin sejver na ekranu (da, i toga ima), ali da niko nije dovoljno blizu da to uradi u predviđenom roku. Naravno, bez obzira na nemogućnost menjanja, neke greške će te primetiti tek kada igra krene da se odigrava, posle postavljanja svega.
Pravila su relativno laka, mada u početku zbunjujuća jer niko do sada nije navikao da igra društvenu igru u realnom vremenu. Ovde je dizajner odradio odličan posao time što je dao dve knjižice, jednu manju sa suvoparnim pravilima i jedno uputstvo za istraživače svemira. Uputstvo je namenjeno za početnike i smešnim situacijama i jako lepim objašnjenjima relativno brzo može svakoga da nauči sva pravila.
Što se tiče potrebnog znanja engleskog jezika, svodi se na krajnji minimum, i ako je potrebno, prilično lako bi moglo sve da se prevede.

IGRIVOST
Igra je potpuno neverovatna; brza, zanimljiva, teška, zastrašujuća... Toliko pomešanih osećanja kada krenete da igrate i shvatate da nemate pojma kako i šta da uradite. Uticaj sreće nije presudan jer igrači igraju zajedno, a i kada izgubite, uvek ćete znati tačno mesto gde ste pogrešili. U jednoj kratkoj rečenici, igranje ove igre je predivno iskustvo.
10

PONOVNA IGRIVOST
I pored toga što dolazi sa ograničenim brojem misija (na CD-u), identičan audio zapis misije neće biti dva puta isti zbog nasumičnosti putanja za kretanje, različitih neprijatelja i naravno drugačijih akcionih karata. Pored toga, na zvaničnom sajtu se može skinuti još dodatnih misija, a takođe se može naći i program koji automatski kreira misije. Ponovna igrivost, i pored toga što se čini drugačije, neće biti ni najmanji problem, čak naprotiv.
10

KONAČNA OCENA
Kao i obično, ako je ovo jedini deo koji čitate, znajte da se radi o najboljoj igri koju sam ikada imao prilike da igram. Komponente su solidne, dizajn dosta dobar, ali je igrivost jedinstvena, brza, uzbudljiva i jednostavno fantastična. Apsolutne preporuke!
9.5

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment