7 Wonders Duel

U ovoj, a i u prethodnim i narednim tekstovima se koriste izrazi koji, verovatno, nisu svima poznati. Rečnik izraza možete naći u glavnom meniju bloga, ili tako što kliknete OVDE.

Igrači: 2
Vreme: 30min
Godine: 10+
Vreme postavljanja: 3min
Dizajner: Antoine Bauza, Bruno Cathala



KOMPONENTE

7 Wonders Duel dolazi u omanjoj kvadratnoj kutiji u kojoj se nalazi jedna malena tabla za igru, 12 karata svetskih čuda, 70-tak malih karata raznih građevina podeljenih u 3 doba, i dosta tokena za novac. Tu je i veoma lep plastični marker koji pokazuje trenutnu situaciju u moći vojske.
Kartice su standardnog kvaliteta, nažalost nemaju laneni finiš, ali mogu da prođu. Sve ostalo je odličnog kvaliteta, što je opet standard za nove društvene igre.

ILUSTRACIJE

Igra izgleda veoma lepo. Ilustracije su zaista odlične, a igra sasvim pregledna. Ipak, standardna kartična igra nikada na stolu ne može izgledati spektakularno kao pune igre na tabli, ali se 7 Wonders Duel dosta dobro drži!

PRAVILA

7 Wonders Duel je u osnovi engine builder, drafting igra u kojoj igrači tokom svog poteza biraju jednu od trenutno raspoloživih karata (građevina) i mogu da je izgrade u svojoj civilizaciji, da je iskoriste za gradnju jednog od svojih čuda ili da je odbace kako bi dobili novac.
Igra se odigrava tokom tri doba, a svako doba ima sve jače kartice koje se postavljaju po određenom principu prikazanom u pravilima. Tako će tokom prvog doba na početku biti otvoren veći broj karata za izbor, koji će se vremenom sužavati, dok će kod drugog doba biti obrnuto, i na početku će igrač moći da bira između samo dve karte, dok poslednji red ima čak 6 karata. Treće doba je mešavina i generalno daje slab izbor igračima koju kartu da odaberu, ali im i daje tešku odluku o tome koje karte da "otvore". Naime, da bi karta bila dostupna za uzimanje, ona mora da ima "otvorenu" bazu, odnosno da nema ni jednu od dve donje karte koje je preklapaju.
Što se tiče tipova kartica građevina, 7 Wonders Duel ima braon i sive karte koje predstavljaju standardne i skupe resurse za gradnju, zelene koje predstavljaju naučne građevine uz pomoć kojih možete doći do naučne pobede ili uzeti naučna otkrića, plave; civilne građevine koje vam donose najviše poena, zlatne; komercijalne koje vam donose novac ili olakšavaju kupovinu resursa, crvene koje predstavljaju vojsku i ljubičaste, kartice gildi koje donose poene u odnosu na ostale karte koje posedujete.


Vojne, crvene građevine vam mogu doneti vojnu pobedu, ako vam protivnik dozvoli da se dovoljno ojačate, ali vam takođe donosi i poene na kraju partije, ako ne stignete do kraja.
Pored kartica građevina, igra ima tokene naučnih otkrića koje možete dobiti ako napravite 2 naučne (zelene) građevine sa istom ikonicom. Ova otkrića vam mogu doneti poene, novac, popuste za razne druge građevine, olakšati kupovinu, itd.
Kartice čuda igrači na početku draftuju po principu da se izvuku 4 karte, pa prvi igrač bira jednu, drugi 2, i prvi preuzima poslednju. Zatim se izvlače još 4 karte koje igrači biraju po istom principu, ali obrnutim rasporedom. Ovako će svaki igrač imati 4 kartica čuda koje su mu raspoložive tokom igre, ali imajte na umu da u igri može postojati samo 7 čuda, i kada se 7 čudo napravi, osmo mora da se odbaci.
Ako tokom igre neki igrač ne pobedi vojno ili naučno (sakupi 6 različitih naučnih ikonica), na kraju igre se sabiraju poeni i igrač sa više poena je pobednik!

IGRIVOST

Igra je brza i veoma zabavna, ima relativno mali uticaj sreće, a zahteva dosta kratkoročnog i dugoročnog planiranja. Naime, svaki igrač tokom poteza MORA da iskoristi jednu kartu, što potencijalno protivniku oslobađa kartu koja mu je veoma potrebna. Npr. za izgradnju građevina i čuda igrač mora da ima resurse, i ako ih nema, mora da ih kupi po ceni od 2 zlatnika + jedan za svaki taj resurs koji protivnik poseduje u braon i sivim građevinama. Ovo znači da protivnika možete veoma oslabiti time što ćete mu iseći priliv nekog resursa... Ovde u pomoć stižu određena čuda koja kada se izgrade, igraču daju još jedan potez. Ovako dolazi do menjanja kruga i velike promene planirane strategije.


Ali, šta ako vam u sledećem potezu protivnik preti vojnom dominacijom, a vi ovaj put nemate čudo koje će promeniti krug igre, a on otvara sebi prostor do kartice koja mu omogućava automatsku pobedu.
Jednostavno, čak i ako mnogo zaostajete u poenima, vojna i naučna pobeda vam omogućavaju povratak u igru.
Zapravo, najveći broj poena sam i imao u igri koju sam izgubio... I to je ubedljivo najveći broj poena, ali takav je život, i apsolutno sam sam kriv za takvu situaciju. :)

PONOVNA IGRIVOST

Uticaj sreće nije preveliki, ali će se s vremena na vreme desiti da baš sve krene loše. Poenta je da uticaj sreće postoji, i on je uvek dobar da produži životni vek igre. U suštini, svako doba se kreira nasumičnim ređanjem karata iz špila iz kojeg se pre toga nasumično izbace 3 karte. Igra ima 12 čuda od kojih se 8 koristi po partiji (doduše, ovde bih voleo da ih ima barem 16), a tu je 10 naučnih otkrića od kojih se u jednoj partiji koristi tek 5.
7 Wonders Duel nema nikakvih problema sa ponovnom igrivošću i posle 15 odigranih partija, nije nam ni najmanje dosadio.

KONAČNI UTISAK

7 Wonders Duel je zasluženo na 9 mestu opšte liste društvenih igara na BGG-u. Igra je kvalitetna, ilustracije odlične, a što je najbitnije, igrivost fantastična! Veliki broj teških odluka upakovanih u brzu i malu igru, savršenu za 2 igrača... Što je kod nas posebno veliki plus!
Ni na polju ponovne igrivost ne zaostaje za mnogo većim i komplikovanijim igrama!

ŠTA JECKA KAŽE

Fantastična igra. Zbog više načina za pobedu igra je uvek uzbudljiva i neizvesna. Od ekspanzije sam očekivala više, mada je dovoljno dobra. Dodaje preskakanje uzimanja karte što tera na konstantno menjanje strategije. U svakom slučaju, jedna od najboljih igara koje sam probala :)

A PANTEON?!

Ah, Pantheon, ekspanzija za igru donosi božanstva iz nekoliko različitih starih religija, a igračima osim specijalnih mogućnosti tih karata (koja se manje-više podudaraju sa onim specijalnim mogućnostima već viđenim na čudima i naučnim otkrićima iz originalne igre), donose dva jako bitna elementa.


Tokom prvog doba, na skrivene karte koje se otkrivaju tek kada su slobodne za preuzimanje, igrači stavljaju tokene božanstava. Ovo znači da igrač koji otkrije kartu (i dozvoli protivniku da uzme potencijalno jaku građevinu) uzima prikazano božanstvo i stavlja ga na željeno mesto na novoj tabli koje prikazuje koliko to božanstvo košta njega, a koliko protivnika. Tokom drugog doba, se na određene skrivene karte stavljaju popusti za aktiviranje božanstva. To je prvi element, on potencijalno igračima daje veliku moć, ako odluče da protivniku oslobode skrivenu kartu.
Drugi novi element, daleko bitniji, je da igrači pored standardnih akcija mogu tokom svog poteza  aktivirati božanstvo, i tako preskočiti uzimanje karte sa table. Ovo menja krug, što znatno menja dalju strategiju i taktiku, kao što je već objašnjeno.
Međutim, i pored ova dva elementa, nemam utisak da je Pantheon ekspanzija koju MORATE imati. Solidno je dobra, dodaje par zanimljivih elemenata koji uvode par novih strategija, ali povećava vreme postavljanja, uvećava kompleksnost zbog koje je originalni 7 Wonders dodatno briljirao, a uvećava i uticaj sreće (mada ne previše). Ipak, ovo je jedna od retkih ekspanzija koje posedujemo, a koja neće uvek biti uključena u igru, već će se ponekad naći na stolu, čisto da poveća raznovrsnost.

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment