Splendor

Igrači: 2-4
Vreme: 30min
Godine: 10+
Vreme postavljanja: 1min
Dizajner: Marc Andre



KOMPONENTE
Igra se sastoji od 90 karata podeljenih u 3 nivoa, 10tak tajlova sa plemićima i 40 teških-poker tokena koji predstavljaju dragulje i zlatnike (koji su, izgleda, u novijim verzijama zamenjeni običnim plastičnim). Tokeni za dragulje su neverovatno dobri, plemići izgledaju kao podmetači za čaše, ali su veoma kvalitetni, a i karte su dosta dobre.
Varijanta igre koju mi imamo je delo male grupe entuzijasta Homemade Games Serbia. Ljudi rade poznate društvene igre u dosta dobrom kvalitetu sa solidno nižim cenama, približnijim našem džepu, a uz to ih i prilagođavaju našim igračima, prevodeći pravila i igre na naš jezik, ubacuju promo karte i must-have ekspanzije! Veliki plus i za to što se stvarno trude da pomognu i odgovore na mnoga pitanja :)
Što se tiče komponenti u HGS izvedbi, kao dodatak imamo nekoliko promo plemića. Karte su masne, debele i veoma kvalitetne, tokeni za dragulje i tajlovi za plemiće su standardni kartonski (kakve najčešće i viđamo po komercijalnim igrama).


DIZAJN
Ništa spektakularno. Većini ljudi je tema igre verovatno dosadna, pa ni od dizajna ne treba očekivati previše. Kartice su lepo iscrtane, ali ni najmanje uzbudljive, plemići, takođe, dok mi se dragulji i najmanje sviđaju, ali rade posao. Dobra strana je što je sve jako pregledno.


PRAVILA
U Splendoru, igrači su trgovci draguljima koji kupuju rudnike, puteve i prodavnice kako bi sakupili što više prestiža i pobedili ostale trgovce. Ovo je tema koja sa mehanikom nema praktično nikakve veze.
Sama igra je sastavljena od tri različita nivoa špilova karata. Oni se odvojeni stavljaju jedan iznad drugog i iz svakog se pored njega izvlači po 4 karte koje igrači mogu da vide. Svaka od ovih karata ima jednu od 5 boja dragulja na sebi, kao i jednu ili nekoliko boja sa brojevima koji predstavljaju cenu. Pored toga tu su i tokeni dragulja za svaku boju, kao i zlatni džoker tokeni koji služe kao valuta plaćanja u igri.
U svom potezu igrač može da kupi jednu kartu sa table ili iz ruke plaćajući onoliko koliko je potrebno kada se od njene cene oduzmu karte koje igrač ima kupljene ispred sebe. Što znači da ako karta košta 2 plava i 2 crvena dragulja, a igrač ima 3 plave i 1 crvenu kartu ispred sebe, on mora da plati 1 crveni dragulj ili 1 zlatnik (džoker). Na ovaj način igrač može da pokupi karte i potpuno besplatno, ako ima dovoljno karata ispred sebe. Umesto kupovine, igrač može da pokupi 2 ista ili 3 različita dragulja iz banke ili da uzme jedan zlatnik i jednu kartu sa table rezerviše za sebe, uzimajući je u ruku.
Ako igrač na kraju odigrane akcije (svog poteza) ima odigranih karata dovoljno da uzme plemića (dragulji kao tokeni se ovde ne računaju), on može da ga uzme i ovim dobija 3 pobedonosna poena.
Većina karata iz drugog i trećeg nivoa, kao i neke iz prvog, pored boje i cene imaju i broj pobedonosnih poena koje nose. Kada jedan igrač dostigne 15 ili više pobedonosnih poena, krug se završava (svi igrači moraju da imaju identičan broj odigranih poteza) i sabiraju se poeni. Igrač sa najviše poena je pobednik!


IGRIVOST
Splendor je brza i mala igra, ali fino zahtevna. Zbog toga nije baš idealna igra za upoznavanje novih ljudi sa svetom društvenih igara, ali zbog prostih pravila može da posluži. S druge strane, odlična je za putovanja (posebno ako je izvadite iz preterano velikog originalnog pakovanja, ili ako uzmete HGS verziju) i kratke predahe između dužih igara ili nečeg drugog što možda radite u životu (yeah, right).

Loša strana za neke može da predstavlja apstraktnost i činjenica da, pored svega, sreća može mnogo da utiče na krajnji ishod partije. Mada rešenje za sreću je veći broj odigranih partija, jer će bolji igrač ipak znatno češće pobeđivati!

PONOVNA IGRIVOST
Od kako smo počeli da logujemo sve igre koje igramo, Splendor je na ubedljivo prvom mestu. Mada u prošlom postu pomenuti Red7 se brzo približava. Igra je dosta brza i ima prosta pravila, ali i veliki broj karata i dosta nasumičnih elemenata da će teško dosaditi... Jednostavno, pristup partiji ekstremno zavisi od otkrivenih kartica i plemića, pa 2 partije nikada neće biti identične. Ponovna igrivost je za tip i veličinu igre, odlična!

KONAČNA OCENA
Fino kvalitetne komponente, bez obzira da li se odlučite za originalnu ili HGS verziju igre, sa razlikom da je HGS osetno portabilnija i jeftinija, sa nešto nekvalitetnijim tajlovima i tokenima, ali odličnim karticama.
Dosadan dizajn, ali uzbudljiva i brza igra koja neće nikoga ostaviti ravnodušnim, savršena za putovanja i kratke sesije ili kao priprema za nešto teško i dugačko. Preporuka!


ŠTA JECKA KAŽE
Ah Splendor... pored Dominion-a, jedna od mojih omiljenih igara trenutno, a i jedna od najčešće igranih u ovoj godini.
Na prvi pogled krajnje prosta, ali u suštini veoma taktična igra. Jedan pogrešan ili "zakasneli" potez mogu koštati pobede.
Nema preterano uticaja sreće što se nekome može svideti, nekome ne. Po mom mišljenju je baš taman.
Fantastična je za dva igrača, a dobra je i za više.
9.5/10

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment