Village

Igrači: 2-4
Vreme: 60-90min
Godine: 12+
Vreme postavljanja: 5min
Dizajneri: Inka i Markus Brand


KOMPONENTE

Igra se sastoji iz glavne table za igru, manjih tabla koje predstavljaju farme, 11 drvenih čovečuljaka po igraču, 8 kružnih drvenih markera po igraču, velikog broja drvenih kockica za resurse (tj. uticaj), dve torbice, i gomile kartonskih tajlova i tokena koji predstavljaju robu, novac, žito, kupce, itd.
Pre početka prve partije potrebno je da na drvene čovečuljke zalepite brojeve koji predstavljaju generaciju.
Sve u svemu, kutija je puna svega i svačega, i kvalitet izrade je na veoma dobrom nivou. Drvene stvari su standardno drvene i kvalitetne, a sve ostalo je od debelog kartona.

DIZAJN
Crtež na kutiji je jako lep, kao i ilustracije na osnovnoj mapi i farmama. Većina ostalih stvari je po pitanju dizajna potpuno prosečna i ne izdvaja se iz gomile drugih igara. Ono što je bitnije, igra je sasvim dovoljno pregledna, a same ilustracije su uglavnom dovoljno u stilu teme srednjevekovnog sela.

PRAVILA
Village je igra koja pokušava da simulira život jedne familije u srednjevekovnom selu kroz nekoliko generacija. Osnovna mehanika je neka malo čudnija verzija worker placement-a, i vaš cilj je da na pravi način skupite što više pobedonosnih poena pre nego što se groblje ili seoska hronika popuni starijim članovima vaših porodica.
Na početku partije, u zavisnosti od broja igrača, postavlja se određen broj kockica uticaja na različita akciona polja u okviru sela. Igra ima četiri različite kockice uticaja; narandžasta - veština, zelena - ubedljivost, braon - vera i roze - znanje, koje se koriste za kupovinu dobara (konja, volova, plugova, itd), putovanja ili uzdizanje u rangovima crkve i seoskog veća... Pored ove četiri, među kockicama se može naći i crna kockica kuge.
Da bi odigrali jednu od akcija, igrači moraju da uzmu jedan resurs sa polja i stavi ga na svoju farmu, osim ako se radi o crnoj kockici. Crna kockica vam dozvoljava da odigrate akciju, ali umesto da dobijete određeni resurs, ona zahteva da pomerite sat za dva polja unapred. Onog trenutka kada sat obrne čitav krug od 10 polja, igrač mora da ubije jednog od članova porodice iz trenutno najstarije generacije (najmanji broj). Preminuli članovi odlaze u seosku hroniku na onu njenu stranicu koja se odnosi na oblast kojom su se bavili pre smrti ili, ako je ona popunjena, na groblje da ostane zaboravljen u vremenu.
Tokom igre, igrači se trude da naprave različite stvari koje će dalje prodavati za poene ili ih koristiti u putovanjima i borbama za uticaj u crkvi i seoskom veću. Uz sve to, igrač mora da pazi i na popunjenost hronike kako bi se trudio da sakupi što veći broj poena, potencijalno i namerno ubijajući članove porodice kako bi što veći broj imena u hronici bio iz njegove porodice.


IGRIVOST
Village je fantastičan primer sandbox igre (ne u PC gaming smislu, već na način kako igrači mogu da pristupe igri). Sve akcije su odmah "otključane", a resursi samo delimično određuju šta ćete uraditi. Kupci u marketu imaju nešto više uticaja na to da li ćete kupiti ili ne određenu stvar, ali je generalno igra potpuno otvorena da igrač odluči šta mu je u tom trenutku najzabavnije da juri, jer ići na sve je i nemoguće, a i nepreporučljivo, jer broj poena u određenoj oblasti uglavnom eksponencijalno raste.
Činjenica da igra igrača ni najmanje ne vodi za ruku je za nekoga odbojna, a za nekoga fantastična, tako da procenite sami šta više volite.
Što se tiče same zabave; igra je veoma zabavna i često neizvesna, dozvoljava vam sasvim dovoljno mogućnosti da zabijete nož u leđa drugim igračima, ima prilično mali uticaj sreće (npr. kod izbora za predstavnika crkve članovi se izvlače iz torbice nasumično, ali je moguće i platiti da se automatski nađete među izabranicima, just like in real life xD).

PONOVNA IGRIVOST
Village posedujemo skoro 3 godine i za to vreme smo je igrali popriličan broj puta, pa čak i nosili na put. Ipak, ne mislim da je ovo igra koja može doneti bezbroj sati zabave. S obzirom na sandbox prirodu igre, Village je zanimljiv onoliko koliko ga vi učinite takvim. Ako svaki put igrate identično, onda će vam brzo dosaditi, ali ako isprobavate različite strategije, igra će vam se činiti sveže mnogo duže.


KONAČNI UTISAK
Ogroman broj komponenti solidnog kvaliteta, na svu sreću u ovom slučaju nije pokazatelj da je igri potrebno pola sata postavljanja i skupljanja. Dizajn radi posao i izgleda dovoljno dobro uz par jako lepih ilustracija.
Sama igra ima relativno prosta pravila, ali gomilu mogućnosti koje se početnicima mogu činit preteško, ali su jako bitne u tome da igra duže bude zanimljiva.

ŠTA KAŽE JECKA
Super igra, 9/10. Opširnije kasnije...

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment