Lords of Waterdeep

Igrači: 2-5
Vreme: 60-120min
Godine: 12+
Vreme postavljanja: 5min
Dizajneri: Peter Lee, Rodney Thompson




KOMPONENTE

Drvene kockice, tokeni i tabla su standardno kvalitetni... Kartice s druge strane, i pored toga što imaju laneni finiš, su suviše tanke i čini se da se prelako savijaju... Ono što je dobro je što ovo nije kartična igra, pa neće biti mnogo mešanja i vrtenja krata kroz ruke.
Dodatni plus za fantastično osmišljeno pakovanje gde je svaki token dobio svoje mesto, a svaki špil karata osmišljen da se veoma lako i brzo izvadi.

DIZAJN
Ono u čemu Lords of Waterdeep definitivno sija je fantastičan dizajn. Osim bezličnih drvenih kockica sve odiše jako lepim i preglednim dizajnom, i u potpunosti se uklapa u temu Forgotten Realms-a.

PRAVILA
Lords of Waterdeep je lakša worker placement igra smeštena u Faerun, u svet Forgotten Realms-a, najpopularniji svet D&D-a. Svet prepun fantastičnih mesta, veoma poznatih i PC igračima, kao što su Baldur's Gate, Neverwinter ili Icewind Dale...
Jedan od gradova ovog sveta je i Waterdeep, Kruna Severa, grad poznat po tajnim organizacijama koje ga vode i skrivenim Gospodarima Waterdeep-a.
U igri, jedan od skrivenih Gospodara ste i vi, i vaš zadatak je da uz pomoć para i moći povećate svoj uticaj u gradu. Igrač koji na kraju osmog poteza ima najveći uticaj je pobednik.
A kako se zapravo povećava uticaj. U zavisnosti od broja igrača, svaki Gospodar ima određeni broj agenata koje tokom jedne runde može da rasporedi na građevine u gradu, koje će mu dati određenu stvar. Npr. Gospodar agenta može biti poslat na Polje Triumfa kako bi sakupio avanturiste ratnike, u luku kako bi odigrao jednu od Intriga koje drži u ruci, a koje mu pomažu ili sakate protivnika. ili u krčmu gde će saznati u koje pohode mogu da pošalju avanturiste kako bi uvećali uticaj ili dobili neke dodatne pogodnosti.
Pored ratnika, tu su lopovi, klerici i čarobnjaci, oni isti koje inače igrate u svojim D&D kampanjama, kada se nađete u Waterdeep-u. :) I svaki avanturista je posebno bitan za određenu vrstu kvestova, za čije izvršenje biva potrošen. Tako da su avanturisti bukvalno, pored zlatnika, resurs igre.
Kao što je i obično slučaj u worker placement igrama, jednom zauzeta građevina nije dostupna nikome do kraja poteza, tako da igrači, koji agente postavljaju naizmenično, jednog po jednog, moraju da paze kojim će redosledom aktivirati akcije.
Jedna od građevina je i Builder's Hall koji dozvoljava kupovinu nove građevine koja dodaje još akcija, a vlasniku zgrade daje posebne pogodnosti, ako je neki drugi igrač aktivira.
Povrh svega ovoga, s obzirom da pričamo o maskiranim Gospodarima Waterdeep-a, svaki od Gospodara ima posebnu skrivenu agendu koju tek na kraju otkriva, pa dobija dodatne poene za određene vrste pohoda (quest-ova) koje je izvršio ili građevine koje je napravio.
Skriveni poeni, pored worker placementa su mi jedna od omiljenih mehanika i dodatno čine igru dramatičnom do samog kraja.


IGRIVOST
Pre nešto više od 15 godina sam lutajući internetom, koji mi je u to vreme bio veoma ograničen, naleteo na domaću stranicu koja je na jedan fantastičan, početnicima shvatljiv način objašnjavala šta su to Igre Uloga i D&D... Nažalos' ne sećam se imena stranice, i stvarno bih voleo da me neko podseti, ako ima ideju :). Ali se sećam koliki je uticaj imala na mene... Kasniji odlasci na Poni Koji Se Propinje, sati provedeni uz PDF-ove pravila, i nabeđivanje drugara da ovo MORAMO da probamo, su me uvukli u svet RPG-ova, modernih društvenih igara i wargaming-a.
Ovoliki uvod u igrivost je samo da pokažem koliku sentimentalnu vrednost D&D ima za mene, i koliko mi znači i pored nebrojano mnogo mana koje sam sistem ima, i zašto je moje mišljenje o ovoj igri barem malo pristrasno.
Nesporno, D&D ima fantastično osmišljene svetove, od kojih je Forgotten Realms po mom mišljenju i najzanimljiviji, ali svakako većini ljudi najpribližniji.
Međutim, ono što bi nekim ljudima, ljubiteljim tematskih igara, moglo da smeta je sprega teme i mehanike, jer i pored toga što se bazira na tematski bogatom D&D svetu, Lords of Waterdeep je jedan standardni predstavnik Euro igara sa lakšom worker placement mehanikom, praktično potpuno odvojenom od teme. S druge strane, za tvrdokorne ljubitelje Euro-a ona može biti previše lagana.
Moje mišljenje; Lords of Waterdeep je fantastična igra za opuštenije večeri, za potpuno nove igrače koji vole fantastiku ili za one koji nisu navikli na teške Euro igre, a želite da ih približite tome.
Ovo mišljenje se odnosi na igranje u dva igrača, jer nažalost igru nismo probali drugačije, ali imam utisak da bi bila osetno zanimljivija i verovatno mnogo teža, jer se broj slobodnih pozicija na tabli znatno smanjuje, kao i broj agenata po igraču.




PONOVNA IGRIVOST
Lords of Waterdeep smo do sada odigrali nekih 10-tak puta. Svaki put kad je otvorimo, zanimljiva mi je kao i prvog dana kada smo je kupili, tako da problem sa zasićenošću nećemo imati u skorije vreme. Nasumični delovi igre su karte intrige, građevine, raspoloživi kvestovi i odabrani Gospodar, što bi trebalo da bude sasvim dovoljno da jednu igru učini svežom za dugi niz partija...




KONAČNI UTISAK

Kvalitetne komponente sa izuzetkom pretankih kartica (koje se ionako ne drže u ruci) i fantastičan tematski dizajn su deo igre koja, nažalost nema veliku vezu između teme i mehanike, a koja se tvrdokornim Euro igračima može činiti preprosto.
Ipak, za većinu ostalih, radi se o odličnoj lakšoj worker placement igri koja je u mogućnosti da nove igrače uvuče u hobi, veteranima da opušteno veče uz ozbiljniju igru, a odlično osmišljeni nasumični elementi joj potencijalno produžavaju vek trajanja na veliki broj odigranih partija!


ŠTA KAŽE JECKA

Vremenski je taman. Ni predugačka, ni prekratka. Zabavna igra koja se pokazala kao veoma neizvesna. Super u 2 igrača, a verujem da isto tako fantastična i u više.
9/10

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment