Small World

Igrači: 2-5
Vreme: 60-90 min
Godine: 8+
Vreme postavljanja: 5 min
Dizajn: Philippe Kayaerts



KOMPONENTE
Dve dvostrane table, odličnog kvaliteta, veliki broj brojača i piklića od debelog kartona, kao dodatak na to odličan sistem skladištenja u kutiji kako bi se što manje rasipale i mešale. Komponentama se stvarno ne može ništa zameriti!
10

DIZAJN
Ovo je igra koja privlači svojim šarenim, humorističnim i simpatičnim dizajnom. Sve je veoma lepo ilustrovano i verujem da ogroman broj ljudi pogleda ovu igru pre svega zbog dizajna. Kao manji problem pomenuo bih ne baš sjajnu preglednost, baš zbog šarenosti table.
9

PRAVILA
U igri postoji određen broj rasa (sa svojim specijalnim sposobnostima), i nešto veći broj opisa tih rasa (sa dodatnom specijalnom sposobnošću). U zavisnosti od jačine specijalnih sposobnosti, svaki karton sa pregledom rase i opisa ima određeni broj, a kada se opis i rasa spoje, i ta dva broja saberu, dobijamo broj početnih piklića za tu rasu. Tako ćemo npr. dobiti rasu Letećih (mogu da napadnu bilo koju teritoriju, ne samo granične/5) Ljudi (dodatni pobedonosni poen za polja/5) koja počinje sa 10 piklića (5+5), sposobnošću da napada bilo koju teritoriju i dobije dodatni poen za polja.
Na ovaj način možemo dobiti zanimljive i smešne kombinacije, kao sto su Diplomatski Divovi, Razbesneli Polutani, itd...
U svakom slučaju, početni broj piklića (sem kod nekih rasa), ne može da raste, tako da posle nekog vremena svoju rasu šaljete u laganu propast, uzimajući novu koja će osvojiti svet koji je premali da bi zadovoljio baš sve igrače (uistinu, u zavisnosti od broja igrača se menja i veličina sveta :)). Pošto rasa ode u propast, igrač i dalje dobija pobedonosne poene za nju, ali gubi pravo da je kontroliše i sve specijalne sposobnosti vezane za nju.
Posle određenog broja poteza, svaki igrač broji svoje pobedonosne poene, i onaj sa najviše, pobeđuje u igri. Važno je napomenuti da se po pravilima pobedonosni poeni drže u tajnosti, pa sem ako niste baš dobri u praćenju (tj. ne mrzi vas da pratite), teško ćete znati ko je najbolji.
Igra ima veoma prosta pravila, i kao takva, pored prelepog dizajna može da bude odličan ulaz za početnike u svet društvenih igara.

IGRIVOST
Ono gore su skoro sva pravila vezana za igru. Sem samih osvajanja, koja (sem u retkim slučajevima) rade bez kockice i isključivo se vezuju za broj piklića na teritoriji koja se brani i broj piklića koji napadaju. Tj. napadača treba uvek da ima za dva više! Ovde se ne radi samo o pripadnicima rase, već i o piklićima koji predstavljaju odbranbene bonuse, kao što su planine, utvrđenja, pećine, itd...
Ovo je konkretno stvar koja mi se jako sviđa, jer je uticaj sreće veoma mali, a igra je opet dovoljno nasumična u "pravljenju" rasa da ne dosadi brzo.
Kao minus, mogao bih reći da igra, verovatno zbog prevelike uprošćenosti, ipak ne predstavlja dovoljan izazov, mada opet, ko je od ove šarene kutije to i očekivao!
8

PONOVNA IGRIVOST
Ne baš sjajna, ali opet dovoljno dobra zbog broja kombinacija. Manje ekspanzije (koje nisu ni preterano skupe), donose neka dodatna pravila, nove opise i rase, pa za ljubitelje igre koji žele da joj produže vek trajanja, su najverovatnije dobra investicija!
7.5

UKUPNA OCENA
Fantastične komponente i veoma interesantan i šaljiv dizajn su bile dovoljne da se odlučim za kupovinu ove igre. Igrivost i ponovna igrivost nisu na istom nivou, ali su dovoljno dobre za višečasovnu zabavu, ili ljude koji tek treba da se uvedu u svet društvenih igara, zbog svoje uprošćenosti! A znamo i da lepe komponente utiču na novajlije!
8

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment