Pandemic

Igrači: 1-5
Vreme: 45-60 min
Godine: 12+
Vreme postavljanja: 5 min
Dizajn: Matt Leacock




KOMPONENTE
Tabla, drveni brojači, kartice... Sve je urađeno prilično kvalitetno, ali ništa revolucionarno. Moja tabla je malo čudno iskrivljena, ali verujem da je problem samo do nje, i da će kod drugih biti sve ok. U svakom slučaju ni to nije veliki problem.
8.5

DIZAJN
Tabla je relativno pregledna, mada ponekad premala; brojači za bolesti su najobičnije drvene kockice; igrači su predstavljeni klasičnim "Čoveče ne ljuti se" figuricama; karte su pregledne i relativno lepe. Dizajn je trebao biti lepši, ali daleko od toga da je loš, naročito kad se uzme u obzir cena igre u odnosu na neke druge.
6

PRAVILA
4 opasne bolesti su "napale" svet. Tim stručnjaka koji čine igrači mora da se šeta po svetu, leči bolesne i nađe vakcinu za zaraze! Igrači imaju 5 uloga koje mogu da izaberu (ili nasumično izvuku); Dispečer je stručnjak za kretanje po tabli, ne samo sebe nego i drugih; Bolničar mnogo lakše leči ljude sa i bez vakcine; Naučnik lakše pronalazi vakcine; Istraživač daje svoje karte drugim igračima; Stručnjak za radove, može praviti istraživačke stanice lakše od ostalih.
Iz poteza u potez, igrači se kreću po tabli koristeći 4 akcije, leče bolesne ljude i trude se da sakupe 5 karata iste boje kako bi napravili vakcinu za tu zarazu. U trenutku kada se napravi vakcina, ljudi oboleli od te bolesti se lakše leče, a u trenutku kada se izleče svi na mapi, ta bolest je u potpunosti eliminisana i karte za širenje bolesti te boje se ignorišu. Cilj igre je očistiti sve 4 bolesti sa lica planete, a da pre toga ne ostanete bez špila karata za igrače (što se najčešće i dešava), ili ne premašite 7 izbijanja pandemije (koje mogu jednu drugu pokretati, pa se lako nagomilaju).
Igra je veoma teška, i po meni je bez Bolničara veoma teško (ako ne i nemoguće) pobediti, sem ako nemate baš mnogo sreće.
Pravila su veoma prosta, i znanje engleskog je skoro u potpunosti bespotrebno, naročito ako barem jedan igrač zna, jer s obzirom da igraju zajedno, igrači mogu dati tih par karata nekome drugome da im pojasni.

IGRIVOST
Spakovana u kutiju Euro igre, Pandemija je igra koja ima preveliki uticaj sreće za ovako "ozbiljnu" igru. Praktično uvek će karte odlučiti da li ćete pobediti ili ne, ma koliko se trudili. Pored toga, čak i ako izuzmemo priču o sreći, kao velika mana ostaje činjenica da je u svakom trenutku prilično očigledno šta je najpametnije uraditi (što je obično i ono što morate uraditi da ne bi izgubili), tako da igra mnogo više igra vas nego vi nju... Na prvi pogled može se činiti da Užas Arkama nije mnogo drugačiji, ali Užas Arkama ima taj osećaj pričanja priče koji čini igru fantastičnom i ispunjujućom, čak i kad brutalno izgubite... Pored toga, i pored nekih grešaka i dalje možete imati šansu da pobedite, pa čak i kada nekad nemate sreće sa kartama, dok ovde sa 2 greške sigurno gubite, a ako vas neće karte, KAKO GOD da odigrate, izgubićete... Ipak, ova igra ima dobre ocene na internetu, naravno, nije da te ocene utiču na mene, ali posle par odigranih partija, ne mogu da kažem da mi je i jedna bila dosadna, a ta zabava je najvažnija stvar koju nam igre donose, iako sam često nervozan posle poraza :)
6

PONOVNA IGRIVOST
Igru sam odigrao nekoliko puta. Suštinski, do prve pobede, tako da nisam dovoljno iskusan da pričam o ponovnoj igrivosti. Ali, ako uzmemo u obzir sve parametre, tj. ogroman uticaj sreće kao plus za ovu kategoriju, i opšti osećaj da igra igra mene, i da praktično nemam veliki uticaj u pobedi (ili porazu) kao OGROMAN minus, konačna ocena bi mogla biti nešto kao;
5

UKUPNA OCENA
Igra od koje sam daleko više očekivao. Komponente su prilično dobre, dizajn je nešto iznad proseka, ali je igrivost morala biti bolja. Za kraj, ocena ponovne igrivost je najmanja najviše iz razloga koji su pomenuti u delu sa igrivšću, tj. da igra ne može dugo trajati, ako vas ona sama igra... Mada, možda je njoj zanimljivo xD
6

Danko Petrović

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

No comments:

Post a Comment