Баш Челик

Kratka recenzija najgore društvene igre koju sam ikada odigrao. Još jednom bih ponovio
da su sve ocene i reči subjektivne i ne mogu se uzimati zdravo za gotovo :)


KOMPONENTE
Osim prilično kvalitetne mape, sa interesantnim načinom sklapanja (kao puzzle) komponente su odvratnog kvaliteta. Tanak karton za karte, papirići za kauntere i sl. Čak su i kockice prilično ružne.
2

DIZAJN
Pošto sam i sam operisan od bilo kakvog talenta u vezi dizajna, ne volim preterano da pljujem ljude koji rade taj posao čak i ako mi se BAŠ ne sviđa... Ali ovo je baš zastrašujuće. Opet, osim mape koja je veoma loša, sve ostalo je kao da su dali deci da vežbaju crtanje. Ne, ne kažem da bih ja mogao bolje, ali to svakako ne treba da bude uteha xD
2

PRAVILA
Svaki igrač je junak, avanturista, spreman da prođe kroz razne zadatke kako bi uništio Baš Čelika. Tabla se sastoji iz tri kruga, spoljnji, srednji i unutrašnji na čijem kraju se nalazi glavni zlikovac.
Onaj ko prvi uništi Baš Čelika i vrati se na početno polje, pobeđuje u igri!

IGRIVOST
Igra je glupa, konfuzna... Pravila su nedorečena, neodređena (što je možda kasnije rešeno drugim verzijama koje se možda mogu naći na netu)... Sve se svodi na bacakanje kockica, bez praktično ikakvog strateškog ili taktičkog izbora koji će vam mnogo pomoći. Što nije tako strašno da je igra barem malo zanimljiva... Ali nije, dosadna je, i jako brzo izgubi skoro svaki smisao kada shvatite da se sve vrti u krug.
Mislim da je bolje jednostavno izvući par nasumičnih predmeta i nasumično se ojačati, odmah početi bitku sa Baš Čelikom i videti ko je pobedio... Uštedećete par sati vašeg života za neku bolju igru...
1.5

PONOVNA IGRIVOST
Iskreno, ne znam. Igrao sam je par puta i svaki put sam zažalio što sam joj dao još jednu šansu. I ovo pišem posle par godina ne igranja, baš iz razloga što sam kutiju skoro izvukao iz prašine, i za trenutak pomislio da joj dam još jednu šansu... E, pa... Ne!
2

UKUPNA OCENA
Ne volim Munchkin, iz prostog razloga jer ne volim preveliku konfuziju u igrama, ne volim neodređena pravila. Ne volim Fluxx, iz praktično istih razloga. Ovu igru mrzim, mrzim što mi je uzela toliko vremena, što mi je dala nadu da naša igra može da bude dobra (zbog čega bih voleo da probam Satirik, čuo sam lepe stvari o dotičnoj igri). Ukupna ocena bi realno trebala da bude 1, ali pošto ću nastaviti isti način ocenjivanja, a u svakoj oblasti sam našao nešto što je ipak moglo biti gore, onda:
2

Za kraj; opet bih ponovio da se radi o mom subjektivnom mišljenju (mada, eto, još nisam naišao na osobu za koju znam da voli ovu igru), koje je sasvim relativna stvar!

Unknown

Svakog dana ljubitelj društvenih igara, igara uloga, kompjuterskih igrica, reenactment-a, itd... Tokom radnih dana programer.

2 comments:

  1. Moram da se slozim sa tobom, na zalost :( Evo, mogu da potvrdim da je dizajn ochajan, igrivost gotovo nikakva -uglavnom zato shto je autor, hmm.. 'kompilator', budutji da se radi o kompilaciji stare dobre igre "Talisman" iz sredine 80-ih godina, osmelio da oprobani sistem koji koristi klasichne K6 zameni pregrshtom kockica sa vetjim brojem strana (K8,K10, K12, K20) i tako u potpunsti narushi ionako tanani balans i verovatnotje raznih ishoda.
    Shteta :( Za prvenac na ovim prostorima vrlo, vrlo skromna igra, koja generalno uzev ne zavredjuje paznju, osim sa istorijskog aspekta.

    ReplyDelete
  2. Slažem se 100%! Igra izgleda kao da je sklepana za dan i po - pravila su bušna (toliko bušna da se ne mogu pošteno ni prepraviti u kućnoj radinosti), komponente su očajne, a crteže stvarno kao da su crtala deca! Odigrao sam je jednom i nikad više.
    Mada, moram da napomenem da je "Satirik", tablična igra napravljena od istih likova koji su radili "Izvore Magije", savršena, iako je rađena na donekle isti fazon. Okej pravila, sjajne komponente, odličan artwork, partije kratke ali slatke - imam drugare koji uopšte nisu fanovi društvenih igara, ali na ovu otkidaju.
    Za razliku od ovog nesretnog Baš Čelika za koji žali bože drveća koja su posečena zbog tih silnih karaa i kartončića.

    ReplyDelete